sobota 23. srpna 2014

Hellboy: Melouchy

Je to velké, červené, toulá se většinou tam, kde nemá a má sklon k tomu dostávat se do nebezpečí. Nápověda? Není to karkulka na steroidech. Naše postava má místo hezkých dlouhých vlasů dva upilované rohy, červenou kůži a pravou ruku, kterou rozhodně nemůže vyšívat. Ale pár obličejů už se kvůli ní sešívalo. Jeho jméno je Hellboy. Sympaťák, který vyřeší každý problém. Ještě když k tomu smrdí něčím paranormálním. Se svým kámošem s žábrami Abem a přítelkyní Liz odhalují jednu záhadu za druhou.



Tato kniha je souborem hororových povídek od spousty autorů. Jen jedno mají povídky společné. Hellboye. Vystupuje zde jako hlavní postava a v každé povídce řeší nějaký problém. Nebo se prostě jen nalévá v hospodě. Na tom nezáleží, hlavně že tam ten červený týpek s kamennou rukou je. Jeho povahu a vlastnosti autoři nemění (beztak by se ani nenechal), místo toho mu vždy připraví půdu nějakým problémem. A je jen na něm, jak si s tím poradí. Většinou to všechno řeší domluvou, výstražným dopisem nebo zvýšeným hlasem. A já jsem Santa Claus. Samozřejmě, že se tu bude střílet, trhat, mlátit a cupovat.


Povídky jsou opravdu krátké, rozsahem nepřekročí dvacet stránek (až na jednu výjimku). Takže když se konečně začtete, povídka skončí. Na druhou stranu je jich ale v knize celkem vysoký počet. A netočí se to vše jen kolem Hellboye. I když jsem psal, že všechny povídky spojuje jeho jméno, v knize najdeme i něco o Liz a Abem. Taková správná směsice toho, aby vás to bavilo od začátku až do konce. A taky že bude.


Když se mi do ruky dostane hororová kniha povídek, budu skeptický. Aspoň do té doby než zjistím, že hlavní postavou je zde Hellboy. Pak jdou všechny pochybnosti stranou. Ačkoli nejsem fandou povídek (kromě těch ze série Asterion), tohle mi sedlo. Pokud chcete vidět Hellboye v akci i jinde než jen v komiksu, tak jeho Melouchy jsou jasná volba.

Hodnocení 5/5


Sestavil Christopher Golden, Hellboy: Melouchy, nakladatelství Comics centrum (rok vydání 2005, orig. 1999), počet stran 216.

Děkujeme nakladatelství Comics centrum za poskytnutí knihy k recenzi.

1 komentář:

  1. Dobře napsané, ač by mě to třeba podle anotace vůbec nezaujalo, mám chuť si to přečíst :)

    OdpovědětVymazat