pondělí 1. prosince 2014

Aktivní kovy

Když bylo těsně před uvedením Aktivních kovů do prodeje, neměla jsem ještě přečtené Zabíjení. Aspoň myslím. Rozhodla jsem se to napravit, Zabíjení přečetla a nejspíš jsem to neměla dělat. V čem je totiž tahle kniha rozdílná?


Samozřejmě námětem, prostředím a postavami. Jinak vše zůstává při starém. Máme tady hrdinu, který má co do činění se zabíjením (nutno dodat, že tenhle si to sám nevybral, jako dítě za sebe přece rozhodovat nemohl). Je opět prakticky nezastavitelný (nutno dodat, že tentokrát je i nastíněno proč tomu tak je) a opět se ho snaží někdo vyhladit z povrchu zemského (nutno dodat, že víme proč). Když se to vezme kolem a kolem, když námětově nic moc nového, aspoň je to tentokrát lépe "okecáno" okolo.

Rozhodně knize nic upřít nemůžu (a ani nechci). Místy jsem se bavila, místy jsem byla skutečně začtená, místy jsem si zase přála ať už je konec (hlavně k samotnému konci). Kdo už se s nějakou knihou od Kopřivy setkal, hned by poznal o co jde - všechny akční scény jsou psáni úplně stejně. Prostě "hele letí bomba....  uskočím... střepy lítají všude jako moje zuby před chvílí".



Co se mi moc líbilo je, jak do příběhu zatáhl média. Pěkný příklad toho, že takhle to opravdu funguje. Přečtete si někde v novinách a na internetu jak nějaká věc byla a nikdo se nepozastavuje nad tím, jestli je to pravda. Prostě to tak je.

Samotnou knihu nakonec hodnotím pozitivně, protože je to prostě oddechové čtení, ve kterém místo kytiček a srneček poskakují vnitřnosti smíchané s olovem. Někdy prostě na slaďárnu nálada není. Pro fanoušky Kopřivy určitě nutnost. Pro mě zatím na pomyslném třetím místě ze čtyř knih, které od autora doma máme. Na detektivní román, který by měl přijít v příštím roce se neskutečně těším.

Hodnocení: 3,5/5

Štěpán Kopřiva, Aktivní kovy, nakladatelství Crew (rok vydání 2014), 372 stran.

Žádné komentáře:

Okomentovat